linkedin facebook twitter youtube logo-edx
דלג לתוכן ראשי

טכנולוגיות למידה: עדכון גרסה

סילבוס הקורס

ספר הקורס המלא

הקורס מזמין את הלומדים לגלות את האפשרויות הבלתי מוגבלות של שילוב טכנולוגיות בהוראה, להעשיר את הלמידה ולהתאים אותה למיומנויות המאה ה- 21, במסע מרתק בין מושגי היסוד הטכנולוגיים, התיאוריות והמודלים החינוכיים הנכללים תחת 'טכנולוגיות למידה':

שיעור 1: הסביבה הטכנולוגית כסביבת למידה

  • אבחנה בין מושגים: טכנולוגי ודיגיטלי, למידה מרחוק, למידה דיגיטלית ולמידה מקוונת
  • התפתחות הלמידה מרחוק
  • התפתחות הלמידה המקוונת
  • מאפייני הסביבה המקוונת: גלובליות, רשתיות ווירטואליות
  • אינטראקטיביות והתאמה אישית

שיעור 2: הלמידה במאה ה-21

  • מאפייני החברה הדיגיטלית (המאה ה-21)
  • דמות הבוגר במאה ה-21
  • מיומנויות המאה ה-21
  • מיומנויות חשיבה בעידן הדיגיטלי
  • זרקורים: הטכנולוגיה כגורם מקדם, חשיבה חישובית והוראת תוכן מול פיתוח מיומנויות
  • מעגלים: משיקים, זוויות היקפיות ומרכזיות, שטח והיקף, המספר פאי, האי־שוויון האיזופרימטרי

שיעור 3: משאבי למידה פתוחים

  • למידה פתוחה ברשת
  • למידה פתוחה בעולם החינוך ומאגרי למידה
  • חומרי למידה פתוחים בלמידה הלא-פורמלית
  • משאבי למידה פתוחים כתרומה לחברה
  • מוקים (moocs)

שיעור 4: סביבות וכלים

  • למידה סינכרונית וא-סינכרונית
  • מערכות לניהול למידה (LMS)
  • שילוב סביבות למידה
  • למידה באמצעות סמארטפונים
  • למידה בזמן חירום (ERT)
  •   בוחן על שיעורים 1-4

שיעור 5: תיאוריות למידה ומודלים פדגוגיים – חלק א'

  • התיאוריה הביהביוריסטית
  • התיאוריה הקוגניטיבית
  • התיאוריה הקונסטרוקטיביסטית
  • קונסטרוקציוניזם
  • משפט הסינוסים ומשפט הקוסינוסים
  • קונקטביזם

שיעור 5: תיאוריות למידה ומודלים פדגוגיים – חלק ב'

  • כיתה הפוכה
  • למידה מבוססת פרויקטים
  • למידה ניידת
  • למידה התנסותית

שיעור 6: למידה באמצעות משחקים

  • התנסות במשחק
  • שילוב פעילויות משחקיות בלמידה ובהוראה: מוטיבציה, נרטיב, מטרה, משובים, מנגנוני הנעה, מטרות למידה, הנאה, אתגר ועוד.
  • עיצוב משחקים באמצעות מחוללים
  • התנסות ביצירת משחק לימודי - **פעילות הערכת עמיתים**
  • משחקי מציאות מדומה ורבודה בלמידה

שיעור 7: אתגרי הלומד בלמידה המקוונת

  • תנאי הבסיס הנדרשים ללמידה מקוונת
  • אתגר האוריינות הדיגיטלית
  • אתגרים קוגניטיביים: היצף מידע, עומס קוגניטיבי, הסחות דעת
  • אתגר ההכוונה העצמית - SRL
  • אתגר ניהול הזמן
  • אתגרים חברתיים: בזמן השיעור
  • אתגרים חברתיים: מחוץ לשיעור
  • טיפים לצליחת האתגרים

שיעור 8: אתגרי ההוראה המקוונת

  • השינויים שחלו בתפקיד המורה: ממורה למנחה, מודל TPACK
  • תפקידי המורה המקוון: יועץ, מפתח, מנהל, מעריך
  • שילוב כלים פתוחים וכלי WEB 2.0 במשימות לימודיות מקוונות
  • הערכת תהליכי למידה ותוצרי למידה מקוונים באמצעות מחוון
  • ניהול הלמידה והפעלת הלומדים – הלכה למעשה

שיעור 9: הערכת הלמידה

  • מושגי הערכה בסיסיים וכלי הערכה
  • סוגי הערכה: הערכה על ידי מורה, הערכת עמיתים, הערכה עצמית
  • מתודולוגיות להערכת למידה בעולם המקוון
  • Learning analytics
  • הפיכת נתונים למידע חינוכי שימושי
  • היבטים אתיים בהערכה בסביבה מקוונת
  •   בוחן על שיעורים 5-9