linkedin facebook twitter youtube logo-edx
דלג לתוכן ראשי

מרצים אורחים

ד"ר שגב ברק

חוקר ומרצה בבית הספר למדעי, ובבית הספר סגול למדעי המוח באוניברסיטת תל אביב החל משנת 2012.

ד"ר שגב ברק חוקר ומרצה בבית הספר למדעי הפסיכולוגיה ובבית הספר סגול למדעי המוח – אוניברסיטת תל אביב החל משנת 2012. מחקרו מתמקד במנגנונים הפסיכולוגים והנוירו-ביולוגיים של התמכרות לאלכוהול ולסמים, בדגש על למידה אב-נורמלית ותהליכי זכרון תוך שימוש בחומרים ממכרים. המעבדה שלו נוקטת בגישה מולטי-דיציפלינרית, המשלבת בין ניתוח התנהגותי ושיטות נוירוביולוגיות ומולקולריות.

ד"ר ברק הוא בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ותקשורת (2003) ותואר שני ושלישי בפסיכולוגיה (2009) מאוניברסיטת תל אביב, וביצע את פוסטדוקטרט באוניברסיטת קליפורניה סן-פרנסיסקו.


ד"ר ריקרדו טרש

איש סגל בחוג לייעוץ חינוכי ולקויות למידה בביה"ס לחינוך, ובביה"ס למדעי המוח באוניברסיטת תל אביב.

ריקרדו טרש הוא איש סגל בחוג לייעוץ חינוכי ולקויות למידה בביה"ס לחינוך, ובביה"ס למדעי המוח באוניברסיטת תל אביב. תחומי העניין המחקריים שלו כוללים בחינת ההשפעות הנוירולוגיות, הקוגניטיביות והרגשיות של אימון קשיבות (mindfulness) בקרב ילדים רגילים ומבוגרים עם בעיות קשב או למידה, השפעת מדיטציה על סביבה לימודית, התפתחות מוחית תקינה ולקויה והתמודדות עם לחץ. תחומי הוראה שלו נסובים סביב: מתודולוגיה מחקרית, סטטיסטיקה, מדיטציה בחינוך, מח תודעה וחינוך.


מיכל יהודה-חנאל

מיכל יהודה-חנאל, פסיכולוגית קלינית מומחית. דוקטורנטית במעבדה להפרעות שינה בילדים ותינוקות בהדרכת פרופ' אבי שדה.

חוקרת גורמים של התינוק, ההורים והיחסים ביניהם הקשורים להצלחת טיפול בהפרעות שינה ולהשפעות ארוכות הטווח שלו.


ד"ר ליעד מודריק

ביה״ס למדעי הפסיכולוגיה ובי״ס סגול למדעי המוח אוניברסיטת תל-אביב.

חוקרת קוגניציה גבוהה - מנגנוני תפיסה וחשיבה, ובפרט שתי שאלות מרכזיות: האחת - מהי החוויה המודעת, כיצד היא נוצרת ומה הפונקציה שלה. השניה - כיצד מתבצעת אינטגרציה סמנטית, מה הבסיס הקוגניטיבי והמוחי המאפשר לנו להבין קשרים ואסוציאציות בין מושגים ובין אובייקטים, ואף ליצור קשרים חדשים?


ד"ר ניצן צנזור

בעל תואר שני בפיזיקה ותואר שלישי בנוירוביולוגיה ממכון ויצמן, שם התמחה במחקר למידה וזכרון תפיסתיים בהנחייתו של פרופ' דב שגיא. לאחר מכן השלים את לימודי הפוסט-דוקטורט בנושא למידה וזכרון מוטוריים ב- National Institutes of Health (NIH) עם ד"ר לאונרדו כהן.

ניצן הוא חבר סגל בבית הספר למדעי הפסיכולוגיה ובבית הספר סגול למדעי המוח. הוא עומד בראש המעבדה החוקרת את הקשר בין הדרך שבה זכרונות פרוצדורליים נוצרים, משתנים ומיוצגים במוח האנושי, לבין שיפור בפונקציות תפיסתיות ומוטוריות לאורך זמן. המחקר משלב פסיכופיזיקה, הדמייה, ו-Non-Invasive Brain Stimulation.


פרופ' חיים עומר

פרופ' חיים עומר, פרופסור מן המניין בבית הספר למדעי הפסיכולוגיה של אוניברסיטת תפרופסור מן המניין בבית הספר למדעי הפסיכולוגיה של אוניברסיטת תל אביב, ומוכר בינלאומית כמפתחה של גישת הסמכות החדשה.

במשך 40 שנות עבודתו כפסיכותרפיסט, חוקר ומורה אקדמי פרסם למעלה משבעים מאמרים ופרקי ספרים בנושאים כגון: האימפקט התרפויטי כגורם לא ספציפי בפסיכותרפיה, הנרטיב האמפאתי בפסיכותרפיה, פסיכולוגיית הדמוניזציה, נוכחות הורית, התנגדות לא אלימה במשפחות, בתי ספר וקהילות, הסמכות החדשה, ועוד. תחומי התמחותו כוללים פסיכותרפיה קצרת טווח, הדרכת הורים, והתערבויות מערכתיות במשפחות, בבתי ספר ובקהילות. המושגים והשיטות שפיתח מיושמים על ידי צוותי טיפול ברחבי העולם ומחקרים העוסקים בשיטות אלה פורסמו בכתבי עת מדעיים בתחום מדעי ההתנהגות.


ד"ר נורית שנבל

רצה בכירה בבית הספר למדעי הפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב, אליה הצטרפה בשנת 2010 לאחר לימודי פוסט-דוקטורט באוניברסיטת ייל במסגרת תוכנית פולברייט.

מחקרה עוסק בשני תחומים עיקריים. האחד הוא תהליכי פיוס בין אינדיבידואלים ובין קבוצות, והאופן שבו שיקום המימדים הפגועים בזהותם של צדדים המעורבים בקונפליקט עשוי לסייע בקידום נכונותם להתפייס זה עם זה. מחקר זה זכה בפרס מטעם האגודה הבינלאומית לניהול סכסוכים (IACM) על תרומתו להבנת תהליכי פיוס. תחום המחקר השני עוסק במנגנונים פסיכולוגים-חברתיים סמויים התורמים לשימור תפקידי המגדר המסורתיים (למשל, אמונות והתנהגויות חיוביות לכאורה התורמות בפועל לשימור תפקידן של נשים כ"מין היפה" וגברים כ"מין החזק").


פרופ' גל שפס

גל שפס, הוא פרופ' עמית לפסיכולוגיה, ראש התוכנית הקלינית- מדעית, ומנהל המעבדה לרגשות ולויסות חושי בבית הספר למדעי הפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב. לגל תואר ראשון במדעי ההתנהגות, ותואר שני ושלישי בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת בן-גוריון בישראל.

לאחר מכן הוא השלים התמחות בן שנתיים פוסט דוקטורט בתוכנית למדעי המוח בתחום הרגש באוניברסיטת סטנפורד. הוא גם עוסק בהכשרה קלינית באזור שדרות, שם הוא עובד עם ילדים עם בעיות רגשיות שונות. גל הצטרף לאוניברסיטת תל-אביב בשנת 2011.

במחקריו הוא משלב בין מדע בסיסי ויישומי על מנת לחקור את המנגנונים הבסיסיים של ויסות רגשי וויסות עצמי בקרב אוכלוסיות בריאות קליניות. הוא משלב בעבודתו שיטות חווייתיות, התנהגותיות ופסיכו-אלקטרוניות.

גל זכה במילגת קרן רוטשילד לעמיתי מחקר, במלגת קרן אלון לחוקרים צעירים מצטיינים, וכן קיבל מענקים מ-ISF, BSF, המכון הלאומי לפסיכוביולוגיה, ו- NIMH. הוא פרסם מאמרים בכתבי עת גדולים, ביניהם: Annual Review of Clinical Psychology, Social, Cognitive & Affective Neuroscience, Personality and Social Psychology Review, Psychological Science, Journal of Experimental Psychology: General הוא משמש גם כעורך משנה של כתב העת של APA: Emotion.